In gesprek: ‘meldpunten financiële dienstverlening’ |
“Het kan anders, ……………” In gesprek over: ‘de Interne Klachtprocedure’. Uit het reglement van de Geschillencommissie van het KiFiD: “Artikel 3.1 De Geschillencommissie kan een Klacht alleen behandelen als Consument deze eerst heeft voorgelegd aan de Financiële dienstverlener(s) op wie de klacht betrekking heeft en de (interne) klachtprocedure heeft gevolgd die de Financiële dienstverlener voorschrijft. Als Consument dat niet heeft gedaan, neemt de Geschillencommissie de klacht (nog) niet in behandeling. Zij wijst Consument daarop en stuurt, tenzij Consument daartegen bezwaar maakt, de Klacht door aan de Financiële dienstverlener(s) ter behandeling in de (interne) klachtprocedure die de Financiële dienstverlener voorschrijft. Als Consument bij het voorleggen van zijn Klacht aan de Financiële dienstverlener de aldaar geldende procedure niet heeft gevolgd, kan de Geschillencommissie verlangen dat hij dit alsnog doet”. Laagdrempelig? Er is dus een voorportaal bij het KiFiD waarin van de consument al een zeer behoorlijk zelfstandig optreden wordt gevraagd. Daarbij komt de vraag of het6 KiFiD wel werkelijk het laagdrempelige instituut is voor de consument zoals dat is beoogd? Daarbij komen vragen over het kostenniveau en de efficiëntie van hetKiFiD. Dit mede met de vraag of het KiFiD wel in staat is gebleken ook daadwerkelijk richtinggevende uitspraken te doen? Meldpunten. Als alternatief zijn er nu de ‘meldpunten’. Om informatie en hulpmiddelen te verschaffen aan de consument, maar ook aan de leveranciers van de financiële producten. Om het gesprek aan te gaan met als doel tot praktische oplossingen te komen en niet in ingewikkelde en langdurige procedures verzeild te raken. Waarbij de resultaten kunnen worden gebruikt als feedback en richtinggevend voor demarkt van de financiële dienstverlening. De ‘meldpunten’ zijn te vinden op de website www.renegraafsma.nl. |
-
Recente berichten
Recente reacties
Archieven
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- december 2020
- november 2020
- september 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- september 2019
- augustus 2019
Categorieën
- Arbeidsongeschiktheid
- Beleggingsverzekeringen
- Coronavirus
- Dascha
- De Kloof
- Democratie
- Financieel Verbond
- Geert Dales
- Het Leven Delen
- ING
- Joey Roelofs
- KiFiD
- Leo Klinkers
- Levensverzekeringen
- Maatschappij
- Nationale-Nederlanden
- Pensioen
- Peter Hovens
- Pieter Omtzigt
- Politiek
- Rechtsstaat
- Respect
- Rob Brockhus
- Rob van Es
- Telegraafsma
- Thorbecke
- Transparantie
- Vereniging Woekerpolis.nl
- Verzekeraars
- Vrijheid
- Wetenschap
- Willem Massier
- Woekerpolissen
- Zakenpartners
- Ziekte
- Ziektekostenverzekering